2018-2019 GÜZ YARIYILI İÇİN ÖZEL VE MİSAFİR ÖĞRENCİ BAŞVURULARI
Özel ve Misafir Öğrenci Başvuruları 1-5 Ekim 2018 tarihleri arasındadır. Dersler 24 Eylül 2018'de başlayacaktır. Kesin başvuru yapacak öğrenciler, dilerlerse seçtikleri derslere 24 Eylül’den itibaren katılabilirler.
Başvuru Aşaması
-Aday öğrenciler öncelikle aşağıda kendisine uygun olan Başvuru Formunu elektronik ortamda doldurmalı ve ilgili Anabilim Dalı Başkanlığına onaylatmalıdır. (KAŞE ve İMZA olmalıdır.)
-Özel Öğrenci olarak başvuruda bulunanların, herhangi bir üniversitede lisansüstü kayıtlı olsun veya olmasın katkı payı ödemesi gerekmektedir.
-Sonra Harç Bürosuna giderek ödeme yapacakları Katkı Payı ücretini hesaplattırmalı ve istenilen banka vasıtasıyla ödemesini yapmalıdır.
-Ödemesini yapan Öğrenci Harç Bürosundan Borcu olmadığına dair evrak almalıdır ve aşağıda belirtilen belgelerin bir kopyasını Harç Bürosuna teslim etmelidir.
-Anabilim dalı başkanlıklarından ve Harç Bürosundan onay alan öğrenciler aşağıdaki belgelerin bir kopyasını ise enstitümüze teslim ederek başvurusunu tamamlamalıdır.
İstenilen Belgeler
1-) Misafir Öğrencilerden İstenilen Belgeler (Farklı Bir Yükseköğretim Kurumunda Kayıtlı Olan Öğrenciler için)
- Katkı payının ödendiğine ilişkin dekont* ve 1 fotokopisi (dekont Harç Bürosuna, fotokopi ise enstitümüze teslim edilmelidir)
- Üniversitemizden alınacak ders/dersler ile ilgili kayıtlı oldukları Enstitü tarafından verilen onay belgesi (Enstitü Yönetim Kurulu kararı),
- Öğrenci belgesi,
- Transkript (2 kopya),
- Diploma fotokopisi (2 kopya),
- Nüfus cüzdan fotokopisi (2 kopya)
- Azami öğrenim sürelerini aşmaları halinde ilgili üniversiteye ödedikleri öğrenci katkı payı makbuzu
- FR-0316 Özel veya Misafir Öğrenci Ders Kayıt Formu **
**Katkı payı ödendikten sonra Harç Bürosuna gidilerek FR-0316 başvuru formu “Borcu yoktur” olarak kaşeletilmelidir.
-İngilizce verilen derslere kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, lisansüstü program için istenen İngilizce yeterliğini gösterir belge
-Türkçe verilen derslere kayıt yaptırmak isteyen uluslararası öğrenci için ise minimum C1 seviyesinde TÖMER belgesi (Devlet Üniversitelerinden alınmış olması kaydıyla)
NOT: İlgili forma tıkladığınızda YTÜ Kalite Koordinatörlüğü Sayfasına yönlendirilmektesiniz. Bu sayfadaki arama kısmına "Form numarası" veya "Form İsmini" yazarak, indirmek istediğiniz forma ulaşabilirsiniz. Örnek için tıklayınız.
2-) Özel Öğrencilerden İstenilen Belgeler (Herhangi Bir Yükseköğretim Kurumunda Kayıtlı Olmayan Öğrenciler İçin)
- Katkı payının ödendiğine ilişkin dekont* ve 1 fotokopisi (dekont Harç Bürosuna, fotokopi ise enstitümüze teslim edilmelidir)
- Transkript (2 kopya),
- Diploma fotokopisi (2 kopya),
- Nüfus cüzdan fotokopisi (2 kopya)
- FR-0316 Özel veya Misafir Öğrenci Ders Kayıt Formu **
**Katkı payı ödendikten sonra Harç Bürosuna gidilerek FR-0316 başvuru formu “Borcu yoktur” olarak kaşeletilmelidir.
-İngilizce verilen derslere kayıt yaptırmak isteyen öğrenci, lisansüstü program için istenen İngilizce yeterliğini gösterir belge
-Türkçe verilen derslere kayıt yaptırmak isteyen uluslararası öğrenci için ise minimum C1 seviyesinde TÖMER belgesi (Devlet Üniversitelerinden alınmış olması kaydıyla)
NOT: İlgili forma tıkladığınızda YTÜ Kalite Koordinatörlüğü Sayfasına yönlendirilmektesiniz. Bu sayfadaki arama kısmına "Form numarası" veya "Form İsmini" yazarak, indirmek istediğiniz forma ulaşabilirsiniz. Örnek için tıklayınız.
KATKI PAYI HESAPLAMALARI
Özel / Misafir öğrenciler ücret ödemeleri ile ilgili detayları ve katkı payı miktarını öğrenmek için tıklayınız. Açılan sayfadan “Özel-Misafir Öğrenciler için Ders Kaydı ve Ödeme Bilgileri” dokümanına ulaşabilirsiniz.
Harç Bürosu Adres:
Kışla Binası A Blok Giriş Katı/ DAVUTPAŞA KAMPÜSÜ
Önemli Not:
1-) Başvuru yapacak öğrenciler yukarıda belirtilen tüm işlemleri 1-5 Ekim 2018 tarihleri arasında tamamlamalıdırlar.
2-) Daha sonra lisansüstü programlarımıza kayıt hakkı kazanıp, kayıt yaptıran özel öğrenciler, özel öğrenci olarak aldığı derslerden en fazla 2 dersi saydırabilir. Bu işlem anabilim/anasanat dalı başkanlığının önerisi ve enstitü yönetim kurulu kararı ile sonuçlandırılır. Bu durumda bulunan öğrencilerin kayıt tarihinden itibaren 6 ay içerisinde anabilim dalı başkanlığına başvurmaları gerekmektedir.